Thursday, April 7, 2022

Nasıl Zengin oldum?

Ülkenin en zenginlerinden yaşlıca bir iş adamıyla röportaj yaparken gazeteci sorar:

- "Efendim, bize bu serveti nasıl oluşturduğunuzu anlatır mısınız?"

Adam başlar hayat hikayesini özetlemeye:

- "Kurtuluş Savaşı'nın yeni bittiği dönemlerde gençtim. Cebimde birkaç kuruştan başka bir şey yoktu. Cebimdeki 5 kuruş ile gittim pazardan bir elma aldım. Elmayı parlattım, 10 kuruşa sattım. Böylece 5 kuruş kar ettim. Ertesi sabah, 10 kuruş karşılığında 2 adet elma aldım. Onları da parlatıp tanesi 10'ar kuruşa sattım. Böyle böyle devam ettim. Bir kasa elma aldım, parlatıp güzel gösterip iki katı fiyata sattım. Çok uzun bir süre bu şekilde devam ettim. Üç ay sonra elimde tam 300 lira para birikmişti. Tam o sırada eşimin eski sadrazam büyük dedesi öldü ve bize 10 milyon lira miras bıraktı..."

No comments:

Post a Comment